18 Şubat 2010 Perşembe

Michiganlı Ölmüş Şair Theodore Roethke'yi Okurken Katlanan Sadelik: Kasım 1975

MİCHİGANLI ÖLMÜŞ ŞAİR THEODORE ROETHKE'Yİ OKURKEN KATLANAN SADELİK: KASIM 1975


Bir düşe uyanıyorum ve ağırdan alıyorum şiddetimi,
Öfkemi bağırıyorum baskın getirilmiş işbu sevinçte,
Fakirlik içre öğreniyorum o gidilmesi gereken yeri.

Hissederek yaşarız. Burada bilinmesi gereken ne ki?
Oluşumu dinliyorum yakalarken sağırdan sağıra teni.
Bir düşe uyanıyorum ve ağırdan alıyorum şiddetimi.

Sizler güya birliktiniz yitik oğula, şimdi neredesiniz?
Cumhuriyet sahtesi gömük bilinç sizi! İliği kustum
Usançla ve giderken öğrendim o gidilmesi gereken yeri.

Tek şiir hayatı da yener, ama nitedir tabiatın sesçili?
Bir rüzgâr ağsın gözlerden rengârenk yıldızlı merdiveni;
O uyansın bir düşe yeniden ve ağırdan alsın şiddetini.

İşlek Maddenin ayrıksı mizahı yansır keskin imgelemde
Kokulu ayna ve sevdançin, öylece açık yeryüzünü al
Sonra safran kan kesmiş giderken öğren o gidilen yeri.

Söz söz değildir yetke küllenmedikçe. Bunu bilmeliydin.
Uzak düşen her sır düşmektedir. Ve nicel bize yakındır.
Bir düşe uyanıyorum ve ağırdan alıyorum şiddetimi.
Giderken öğreniyorum gidilmesi pek gereken o yeri.



(Ait'siz Kimlik Kitabı, sf.63)


«derkenar»
Theodore Roethke'nin (25 Mayıs 1908 Michigan - 1 Ağustos 1963 Washington) türkçedeki tek şiir kitabı Rüzgar için sözler : seçme şiirler, Yapı Kredi Yayınlarından, Ayşenur Güvenir çevirisiyle 1995'te yayınlandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder